Personal Training

Personal training is in mijn praktijk gebaseerd op functioneel circuit training, gericht op het doel van de klant. In mijn trainingen maak ik geen gebruik van fitnessapparaten en train hoofdzakelijk met eigen lichaam. Wel laat ik klanten soms gebruik maken van kleine hulpmiddelen als een springtouw, een gymbal, kettlebell, dumbells, afhankelijk van de mogelijkheden van de klant. Eigen aanschaf is niet nodig.

Intake

De intake bestaat uit de volgende onderdelen:

  • anamnese
  • bepalen omvang lichaamsonderdelen zoals de taille, bovenbeen, bovenarm, borst
  • berekenen lichaamssamenstelling: gewicht, vetpercentage, spiermassa
  • focus op lichaamshouding
  • focus op stabiliteit en coördinatie

Trainingsprogramma

Het trainingsprogramma duurt minimaal 10 weken waarbij uit wordt gegaan van een wekelijkse gezamenlijke korte HIT training waarbij je zelf 2 extra HIT trainingen thuis doet. Daarnaast zorgt het programma voor de dagelijkse beweging. Op maat wordt dit gemaakt en geschikt voor iedere leeftijd. Iedere week krijg je een nieuw trainingsprogramma mee voor de dagelijkse beweging die we eerst samen trainen waarna eventuele aandachtspunten worden meegegeven.

Voeding

Een dagelijks voedingssschema is onderdeel van dit programma. Deze voeding bestaat uit onbewerkte produkten, waarbij het lichaam wordt voorzien van de benodigde vitamines en mineralen. Gedurende 10 weken krijg je koolhydraatarme weekmenu’s mee.

Je gaat gedurende het begeleidingstraject naast jouw trainingen een logboek bijhouden van je voeding.

Strippenkaart workouts

Voor meer vitaliteit, snelle resultaten en voor de fun geef ik ook groepsworkouts, verrekend met een strippenkaart. Deze workouts zijn kort, intensief en zeer effectief. Afhankelijk van het aantal deelnemers kan de grootte van de groep variëren van 2-10 deelnemers. De voordelen zijn:

  • samen trainen
  • kort en intensief
  • meer vetverbranding dan na 1 uur cardiotraining.
  • lage prijs
  • leuk

Zie ook het programma Fit2gether 40+ en Gezond en Fit in Nesselande

De voordelen

  • Spiermassa opbouw in korte tijd
  • Meer energie
  • Betere stabiliteit
  • Minder hormoonwisselingen en
  • Gewichtsbeheersing bij over- of ondergewicht.
Te volgen op social media

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *