Home > Blogs > Leefstijlcoaching > Squat challenge

Squat challenge

Wil jij afslanken en aan het eind van deze decembermaand minder vetmassa en meer spiermassa? Dan is de squat challenge de komende decembermaand wat voor jou! Hierover verder in dit bericht meer. Je denkt bij afvallen misschien eerder aan hardlopen, fietsen of een andere sport die gericht is op uithoudingsvermogen…. maar het resultaat is er vaak niet naar? Hardlopen en fietsen stimuleren zeker de vetverbranding maar je slankt er niet snel en makkelijk mee af.

Krachttraining

Je slankt veel sneller af met krachttraining. Dit hoeft niet speciaal met zware gewichten, ook krijg je kracht door te trainen met je eigen gewicht. Hierdoor bouw je heel snel spiermassa op. En spiermassa is in ons lichaam de grootste afnemer van calorieën zowel bij lichaamsbeweging als in rust. Kortom u slankt af terwijl u op de bank zit!!! Zie ook mijn blog over krachttraining voor vrouwen.

Daarom wil ik met jou een squat challenge aangaan!!

Het is tijdens een drukke periode zoals de decembermaand heel makkelijk om aan je gewicht te werken door oefeningen te doen die je thuis kunt oppakken. Je hoeft niet van huis, het is snel en met een schema en andere lotgenoten stimuleer je elkaar op afstand. Ik heb gekozen om squats omdat deze oefening zorgt voor het gebruik van verschillende spiergroepen die zich over het gehele lichaam bevinden.

squat

Je gebruikt je eigen lichaamsgewicht, waarmee je in korte tijd spiermassa opbouwt. Zorg er voor dat je de squat wel goed uitvoert, dit om klachten te voorkomen. Vandaar dat onderstaande video is bijgevoegd. Luister eerst deze instructies helemaal uit zodat we gezamenlijk er mee aan de slag kunnen…..

Ik ga graag met jou in de komende maand december DE SQUAT CHALLENGE aan. Waarom deze maand? Beweging zorgt automatisch voor een gezonde leefstijl. Je lichaam vraagt na beweging om gevoed te worden in plaats van gevuld te worden. Je lichaam is vaak duidelijker in wat het wil dan je geest. Ervaar het maar.

Het schema

squat schema

Ik begin vanaf zondag 1 december, vroeg in de ochtend met 50 squats. Dit is binnen de 3 minuten te doen, afhankelijk natuurlijk van je conditie! Doe het op je eigen tempo en het liefst zonder rustpauze. Wie doet er met mij mee? Ik ga er van uit dat ik dan met meerdere mensen op 30 december eindig met het kunnen doen van 250 squats. De kans is groot dat als je dit schema volgt en je met mij mee doet, ook jouw lichaamssamenstelling veranderd is in meer spiermassa en minder vetmassa. Graag ga ik met jou de strijd aan met de relatief ongezonde leefstijl van  de decembermaand! Wie kan mij stimuleren en wie kan ik met deze challenge stimuleren? Ik noteer mijn ervaringen op facebook. Ik hoor graag van je…. We spreken af elkaar door dik en dun te stimuleren, oké. Heel veel plezier en zet hem op!!

 

 

Te volgen op social media

Wellicht vind je dit ook interessant ...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Mail voor info