Lenteshake topper 1 – Frisse fruityoghurt met anijs

Hoe begint je dag het liefst? Ontbijt je als een keizer of moet het snel? Met dit recept krijg je toch op een snelle manier vitamines binnen. Je kunt deze shake een dag van tevoren maken. Ook is het een prima sportdrank, eiwitten voor de spieren worden aangevuld naast de vitamines en mineralen.

frisse fruitshake met anijs

Ingrediënten

  • 3 sinaasappels, geschild en zonder pitten
  • 300 ml magere (soja)yoghurt
  • 2 rijpe bananen
  • 2 tl gemalen anijs

Bereiding

Doe alle ingrediënten in de blender of staafmixer en pureer. Schenk het uit en strooi er naar wens nog een beetje anijs over. Anijs heeft ook nog eens een kramp- en hoeststillende werking.

Volgens de Chinese voedingsleer heeft yoghurt (en ook melk) een afkoelende werking  op het lichaam, m.a.w. het vergt veel van je spijsvertering. Als je last hebt van koude ledematen of van je spijsverteringsklachten en je wil hier in je voedingspatroon rekening mee houden, dan raad ik yoghurt (en ook melk) af. Bye the way, anijs heeft volgens deze leer een verwarmend effect.

Dit is een suikervrije variant op het recept ‘frisse sinaasappel-yoghurtshake met anijs’ van Jumbo Supermarkten.

Kijk je uit naar de volgende lenteshake uit de lenteshake top 10. Volgende week verschijnt een nieuwe shake. Heb jij nog leuke variaties op deze shake, laat ze dan achter onder aan deze blog.

 

Te volgen op social media

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *