‘Na 4 maanden, 2 broekmaten en 1 truimaat kleiner’ (Marijke, 65 jaar)

Ook al ben je 65 jaar, je kunt dan echt nog afvallen door veranderingen in leefstijl door te voeren. Marijke bewijst dit, tijdens dit traject is ze langzaam maar continue afgevallen! Ze kan nu 2 broekmaten kleiner aan en 1 maatje kleiner in truitjes. Marijke wil de komende 2 maanden van het begeleidingstraject nog 2,5 kg afvallen!

3 feb marijke

Marijke is eind september 2015 gestart met een 6 maanden-traject van leefstijlbegeleiding en is in zoveel opzichten dichter bij haar doelen gekomen. Ze is gestaag maar continue afgevallen, in totaal al 6,3 kg. In het begin kwam ze om de andere week langs, en viel ze gemiddeld 1/2 kg af. De perioden tussen de consulten werden steeds langer en daarmee werd ook steeds duidelijker dat de lijn van afvallen zich continueerde. Haar lichaamssamenstelling veranderde mee, waarbij ze steeds ook bij het afvallen vet kwijtraakte, en niet onbelangrijk ook het visceraal vet (het buikvet dat zich tussen de organen bevindt) daalde. Het viscerale vet heeft nu een gezonde waarde. Haar taille wordt daarnaast slanker, ze is nu al 8,5 cm slanker in haar taille.

Ze heeft zichzelf een vitaliteitsscore gegeven van een 7+. wat bij de start een 6 was. Deze score gaat over haar beeld van eigen kracht, uithoudingsvermogen, ontspanningsvermogen etc. Ze nuanceert hoe het met de vooruitgang gaat, en ziet de vooruitgang als langzaam maar gestaag waarbij de lijn zich in de toekomst voort zal zetten.

Ze heeft haar leefstijl de afgelopen 4 maanden drastisch aangepast met dagelijkse beweging en een compleet ander voedingspatroon, waarbij ze de wijn en veel ongezonde tussendoortjes heeft verbannen en zich heeft verdiept in het bakken van gezonde tussendoortjes en heerlijke, gezonde, zelfgemaakte maaltijden. Ze mist haar oude voedingspatroon niet. Sporten is ze ook leuker gaan vinden, ze gaf het bij de start van de begeleiding een 4 waar het nu al een 7 is geworden 🙂

Ze wil de komende 2 maanden gaan werken aan:

  • Ontspanning door regulier ademhalingsoefeningen te doen
  • Lenigheid door 4x in de week stretchoefeningen te doen
  • Spijsvertering door vezels op te hogen in het voedingspatroon

Voor de laatste 2 maanden heeft ze samen met mij weer  nieuwe doelen bepaald, nl:

  • De zonnegroet oefening wil ze tijdens de yoga lessen zonder moeite kunnen doen
  • Nog 2,5 kg afvallen (om nog beter te kunnen bukken en andere lichaamsfuncties te kunnen uitvoeren)

Ik ben, als haar leefstijlcoach, super trots op het doorzettingsvermogen van Marijke! Ze doet er alles voor om haar doelen te bereiken. Een pure doorzetter en daadkrachtig, dat is Marijke!

 

 

 

Tagged , . Bookmark the permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *