Lentesmoothie 2015

Iedere groente smoothie bestaat uit minimaal drie basis ingrediënten. Deze lentesmoothie is hier weer een goed voorbeeld van.  Tips voor een groene smoothie: Vul je blender met ca. 60% fruit naar volume, 40% groente naar volume en twee glazen water. Meng de ingrediënten goed door elkaar, en voeg eventueel extra water of fruit toe om de smoothie zonodig zoeter of ‘drinkbaarder’ te maken. Kijk wat je in huis hebt. Avocado en banaan kan je gebruiken om de smoothie wat romiger te maken.
Goede ingrediënten voor een groene smoothie zijn spinazie, veldsla, rucolasla, andijvie, boerenkool, broccoli etc.

lentesmoothie

Ingrediënten voor deze lente smoothie

  • 200 gram pompoen
  • 1 peer
  • Sap van 1 citroen
  • 6 pitloze dadels
  • 2 cm gember
  • 500 ml water

Mix het geheel in een blender. Ben je een gevorderde smoothie drinker 🙂 of hou je ook zo van een dikke smoothie met zoveel mogelijk de vitamines en mineralen er nog in, doe dan de pompoen en de peer er geheel in met schil (zonder klokkenhuis) en met het fruitvlees van de citroen (zoveel mogelijk van te voren de pitjes er uit gehaald 😉 ) Drink of eet smakelijk!

Kijk hier voor mijn lenteshake recepten van vorig jaar. Vind je het ook dit jaar leuk als ik periodiek recepten blog van smoothies, soepen, tussendoortjes of iets anders, reageer dan op deze blog. Alvast bedankt!  Zo kan ik voor jullie als lezer van mijn blog een stimulans geven in een gezonde leefstijl met voeding en beweging.

Te volgen op social media

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *