Beweging

Minder wegen, meer bewegen

Overgewicht is een van de belangrijkste volksgezondheidsproblemen van dit moment. Bij overgewicht is het belangrijk het voedingspatroon aan te passen. Maar alleen je voedingspatroon aanpassen is vaak niet genoeg. Bij een afvalprogramma is het ook belangrijk om meer te bewegen. Hardlopen is vaak favoriet bij mensen met overgewicht. Met obese overgewicht raad ik dit wel af vanwege een verhoogd risico op blessures. Je kunt beginnen met hardlopen als je gewicht gelijk is of lager dan je lengte achter de komma + 10 procent.

Beweegtest

Haal jij je dagelijkse dosis 30 minuten bewegen? Kijk of jij vandaag aan de beweegnorm komt. Je voldoet aan de norm als je minimaal 30 minuten per dag beweegt (vijf dagen in de week). Dit mag verspreid over de dag, in blokken van 10 minuten.

Ik ben opgeleid tot functional personal trainer op HBO-nivo.  Daarnaast heb ik een diploma Medische Basiskennis op HBO-nivo zodat ik op een verantwoorde manier mijn klanten train.

De 1-jarige opleiding tot Personal Trainer voldoet aan de kwaliteitseisen van de NASM (National Acadamy of Sports Medicine) en de EHFA. Dit betekent dat je bij mij aan het goede adres bent om een verantwoorde training te volgen, gericht op blessurevrij sporten.

nasm certified

Smallgroup Training

Diverse trainingsprogramm’s begeleid ik. Zie hier mijn actuele trainingsaanbod

Wil je nadere informatie, neem dan contact met me op

Te volgen op social media

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *